17 czerwca 2013

Ślubne DIY

Czas nas nagli, więc w końcu zmuszeni byliśmy zrobić kilka rzeczy DIY do ślubu. Zaczęło się od pudełka na koperty. Jako, że nie wiedziałam jak się do tego zabrać zaangażowałam w robienie pudełka naszą Świadkową - Pannę K. Wszystkie potrzebne rzeczy już miałam: pudełko po butach, biały arkusz papieru, wstążki, kwiatki, kleje, taśmy, brakowało jedynie weny. Z weną przyszła, więc Panna K. i tak po 30 minutach wyczarowała piękne proste pudełko. 




Bardzo chciałam coś takiego mieć, bo pamiętam, że jest to duże ułatwienie dla świadków podczas zbierania kopert. Pudełko mieliśmy więc gotowe, a jako ze Pan Narzeczony na delegacji mu zostało tylko podziwianie gotowego dzieła.

Następnie przyszła pora na winietki i tu nie wiem czemu Pan Narzeczony wycofał sie rakiem. Do działa zabrałam się więc ja i moja kochana siostra - jako, że przez ostatni tydzień u nas nocowała. Osobiście mam tak, że jak coś zacznę to muszę to skończyć i nie ma że boli. Bardzo nie lubię odkładać pracy na później. Jednak pudełeczka mnie pokonały i była to na tyle czasochłonna praca, że musiałyśmy podzielić ją na dwa etapy. 

Najpierw zabrałyśmy się za składnie zakupionych na allegro kartoników, potem za wycinanie przygotowanych karteczek na pudełeczka i imion gości. 




Następnie trzeba było przykleić na kartoniki w odpowiednim miejscu wycięte karteczki, posortować cukierki i do każdego pudełeczka włożyć po dwa łakocie (niestety więcej się nie mieściło). Kobietom przypadły Bałamutka i Bajeczny, Panom Dragon i Pierrot,  a dzieciaczkom Nygusek i Parysek. Podział zrobiłam specjalnie, ponieważ jedne cukierki wydawały mi się bardziej damskie, a inne bardziej dla dzieci jak np. galaretki w czekoladzie.






Już na tym etapie wykonywania winietek zabrało nam to około 3 h czasu, a że zaczęłyśmy późno dokończenie przełożyłam na inny dzień. W weekend jak już był Pan Narzeczony postanowiłam zawiązać na każdym pudełeczku wstążkę i wpakować je do pudełka, aby tam spokojnie czekały na wielki dzień. 





Pan Narzeczony zajął się składaniem pudełka i rozłożył mnie na łopatki, a pudełko rozłożyło jego. Niestety mój kochany nie potrafił złożyć ikeaowskiego pudełka! 



Dopiero po ukazaniu mu instrukcji na odwrocie pudła, której notabene nie zauważył jakos tam poszło i mogłam układać zrobione pudełeczka. Całość wyszła dla nas bardzo zadowalająco. Pudełeczka są proste, a to najważniejsze. 


53 komentarze:

  1. Hey!
    Też właśnie myślę nad czymś takim na koperty :)
    Zawsze to beda w jednym miejscu i sie nie zagubią :)
    A podobne pudełeczka tylko w wersji Exploding box już do mnie lecą przesyłeczką i też do środka wlożę cukierasy :)
    Na cywilnym slubie a raczej na jego uroczystym obiedzie miałam na stołach pudełeczka w kształcie sukni slubnej na przemian z garniturkami - też super to wygladało !
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem, że zdjęcia i tak nie oddają uroku pudełeczek, a tym bardziej pudełka :) na żywo wszystko wygląda bajecznie :)

      Usuń
  2. Pięknie to wyszło. Śliczne pudełko. Na swój ślub robiłam własnoręcznie zaproszenia , wszystkim pomysł się spodobał. Patrząc na datę Waszego ślubu , to już niedługo. Trzymam kciuki:-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne pudełko ;) i bardzo ładne wintki ;))
    My niestety nie mamy czasu na robienie takich rzeczy, więc kupiliśmy sakiewkę na koperty z grawerem i winetki mieliśmy w cenie zaproszeń:) też są śliczne:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie to wyglada i duzo serca wkladasz w to co robisz widze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł z tymi pudełeczkami- złota rączka z Ciebie
    Pozdrawiam
    Dobrze rokujecie :)
    Andrzej Ziemowit Zimowski

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie bycie "kurą domową" wcale nie jest powodem do wstydu, wręcz przeciwnie. Gdybym ja miała dzieci, też wolałabym się im poświęcić ... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne pudełko na koperty!!! Tylko z doświadczenia mogę Ci poradzić, że warto mieć jeszcze jakieś zapasowe, nawet większe - bo to bardzo szybko się zapełni, szczególnie że jest tylko otwór i nie będzie można ich poukładać! Ale ogólnie wszystkie dodatki są bardzo ładne i przemyślane ;)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pudełko jest bardzo duże...nie mamy wielu gości, dobrze nam życzysz, ze sie szybko zapełni, ale ja w to wątpię :) heheh

      Usuń
  8. haha w końcu mam jakieś inne odczucia od Was ;p ( ale to chyba nie tak źle ;p ) bo jak zawsze wszystko mi się podoba i mam identyczne odczucia tak dziś ... Pudełko na koperty no genialne tu się zgadzam i kiedys na swój ślub ukradnę pomysł :) proste pudełeczka też mi się podobają :) chociaż właśnie ta zawartość mnie zastanawia;p bo chodzi o to że ja chyba jestem z tych co wolą "pamiątkę" a cukiereczki się zje i wsio... :) chociaż z jednej strony Was rozumiem i jest to dość oryginalne :) no i nie jest tandetne ... bo niestety wiem że w podziękowaniach dla gości ciężko żeby coś nie było tandetne a Wam się to udało ... :) Moja kuzynka robiła zdjęcie jako winietki i tam napis itd. i fajnie było zrobione i nie wyszło tandetnie a ja zdjęcie mam powieszone u siebie na pamiątkę :) ja myślę o magnesach szklanych dla gości takie proste i eleganckie no ale ja mam o tyle lepiej że sama to umiem zrobić ;p więc łatwiej mi się mądrzyć :) a poza tym to wszystko piękne i w moich ukochanych kolorach :) zdecydowanie bedziecie dla mnie wielką inspiracją jak już kiedyś będę brać ślub :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło nam słyszeć takie słowa. Jak widzisz wszystkie rzeczy robimy sami ze względu na to, ze taki upominki często są dość drogie. Nie byłabym w stanie zrobić sama magnesów..choć uważam, ze to kapitalny pomysł :)

      Usuń
  9. Ciekawy pomysł z tymi pudełkami, jeszcze go nigdzie nie widziałam, nie spotkałam się z tym. Po za tym uwielbiam rękodzieło, ona wygląda jednak zdecydowanie lepiej i nie musi być idealne. :) Pomysł super i piękne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Swietny pomysł z pudełkiem na koperty. Na ogól jest to bardzo problematyczne, kto trzyma koperty, gdzie itp. Pamietajcie tylko aby ktos schował to pudełko po zebraniu kopert :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba to, że dbacie o prostotę w tych wszystkich rzeczach. Najbardziej drażnią mnie wesela przesadzone, bez umiaru, a jest bardzo cienka granica między elegancją a kiczem. Brawo za to, że umiejętnie jej nie przekraczacie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne pudełko, chyba stworzę takie na kartki które dostaliśmy ;)
    na ślubie nie mieliśmy takiego, bo postawiliśmy na duży, wiklinowy kosz, w którym zmieściły się i nieliczne kwiatki (prosiliśmy o totki i... słodkości), kartki i jakieś drobne podarki. Jednak teraz wiem, że takie eleganckie pudełko - to jest to.
    W przyszłości może stworzę pudełko w którym będę trzymać pamiątki synka/córeczki, a potem takie pudełko wręczę na ślubie? oj... alem wybiegła w przyszłość :)

    widzę, że jesteś moją imienniczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci że po ślubie mam zamiar kartki włożyć w segregator...stożyć z niej taką księgę gości...zresztą pewnie zrobię o tym wpis po ślubie sama zobaczysz :)

      Usuń
  13. Pudełko na koperty jest genialne! Ukradnę pomysł! A cukierki... mieszanka wedlowska? No nie wiem. Co kto lubi :)

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkankę wedlowską wymyślił Pan Narzeczony, ja bardziej myślałam o migdałach w czekoladzie, ale jako, ze ślub bierzemy latem cukierki czy czekoladki musiały być w papierku, aby nie wybrudzić pudełeczek, stąd mieszkanka :)

      Usuń
    2. Właśnie też myślałam o migdałach. No, ale faktycznie mogłyby się rozpuścić.

      Usuń
  14. Macie mnóstwo kreatywnych pomysłów:) Pudełko na koperty rewelacyjne, tylko czy zmieszczą się większe koperty?:) A te winietki bardzo gustowne i proste:) Super:) Stres jest? Jak wasze odczucia, samopoczucia?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O odczuciach napiszemy już niedługo. Jeśli chodzi o większe koperty to wszystko powinno się zmieścić bo pudełko jest naprawdę duże :)

      Usuń
  15. Jak ja Ci zazdroszczę tych przygotowań!!!! :D Pudełko wyszło prześlicznie.:)
    U nas nie ma w ogóle takiego zwyczaju z podziękowaniami dla gości. Na koniec wesela się tylko gościom ciasto rozdaje i wtedy się dziękuje, więc mieliśmy ładne składane, pasujące do reszty kartoniki na ciasto. :) Ja własnoręcznie ozdabiałam kieliszki. Pamiętam, jaka to była frajda. :D Muszę odgrzebać foty i powspominać. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pudełko na koperty rewelacja, szkoda że my nie pomyśleliśmy o czymś takim i kupiliśmy już koszyk który ozdobimy wstążkami :) I pudełeczka na podziękowania też super wyszły, ja myślę o migdałach w lukrze i mam nadzieje że nie będzie tak ciepło i nam się to nie roztopi wszystko :)

    Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Migdały w lukrze super sprawa. Spotkałam się z nimi kiedyś na weselu. Skromne, ale bardzo eleganckie.

      Usuń
  17. My wszystkie kartki trzymamy w pudełku, które dostałam od narzeczonego pod kościołem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne te pudełeczka z cukierkami, sama mam zamiar coś takiego zrobić, tylko że bez podpisów kto gdzie ma siedzieć u mnie w rodzinie się to nie sprawdza i zazwyczaj jak zdarzy się że para młoda wg własnych upodobań rozsadza wszystkich to wszyscy tylko chodzą i klną bo oni by chcieli siedzieć z tymi sąsiadami a nie z jakąś kuzynką :P A pudełko na koperty faktycznie fajne rozwiązanie nigdy o tym nawet nie pomyślałam :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Super to pudełko na koperty! ;-)
    pomyślała bym że to kupne a nie robione ręcznie ;)
    Winiety też świetne!

    My na naszym ślubie nie wymyślaliśmy tego typu rzeczy.. tzn mam na myśli coś ręcznie robionego.. niestety czasu na to nie było..
    winiet też nie mieliśmy.. bo u mnie w rodzinie również to sie nie sprawdza.. każdy sam dobrze wie gdzie i z kim chce siedzieć ;P

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł z pudełkiem, wyglądam świetnie :) Winietki też wyglądają pięknie, wszystko nabiera kolorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. No, no... widzę,że coraz bliżej! Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Podziwiam Twoją kreatywność i pracowitość. Wiele par nie myśli o pudełkach na koperty i później jest problem, co z nimi zrobić. Pomysł na prezent jest ciężki, bo chciałoby się, żeby było ekonomicznie, a takie drobiazgi często są drogie:) Trzymam kciuki, aby wszystko się udało tak jak sobie zaplanowaliście i czekam na relację:)

    OdpowiedzUsuń
  23. A gości już próbowaliście rozsadzać? O matko, ile ja się wtedy naprzeklinałam... :D to wcale nie takie proste, na jakie wygląda. Dobrych kilka dni nad tym siedziałam. Winietki to super sprawa, znasz swoją rodzinę, wiesz kto kogo najbardziej lubi i z kim się dobrze bawi i nie ma zagrożenia, że para znajomych wyląduje między starymi ciotkami, z dala od reszty młodzieży, bo akurat przegrali w wyścigu po krzesła. ;) u nas rodzina męża była bardzo przeciwna i nam strasznie truli, a po ślubie wszyscy goście zachwyceni, że idealnie porozsadzaliśmy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Winietki mamy własnie z tego względu bo wiemy kto z kim najlepiej będzie sie bawił :) Próbowałam już wstępnie rozrysować schemat kto z kim będzie siedział...faktycznie istna masakra...to jest bardzo trudne ale myślę, ze damy radę. Najważniejsze to spotkać się z Panią od sali i omówić rozstawienie. Wierzę, ze damy radę ;)

      Usuń
  24. My mamy tez winietki na stół :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ach, jak pięknie. Niech to będzie niezapomniany dzień. :) Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny pomysł!
    nie ma to jak własna inwencja twórcza;)

    pozdrawiam
    aga

    ps świetny blog!coś innego niż moda i kosmetyka;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Widzę, że ślub już wkrótce! Z pewnością będzie to jeden z najszczęśliwszych dni waszego wspólnego życia, cieszcie się każdą chwilą :)
    My również mieliśmy winietki. Ich posiadanie zapobiega rozgardiaszowi przy zajmowaniu miejsc przez gości i gwarantuje, że przynajmniej rozlokowanie gości przy stołach będzie zgodne z przyjętym wcześniej planem :)
    Jestem bardzo ciekawa waszych odczuć, sama wspominam ostatni miesiąc przed ślubem jako bardzo szczęśliwy czas, przeżyty bez stresu, a w wielkim i radosnym oczekiwaniu :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Pan Narzeczony bawi się w najlepsze :) Świetny pomysł z pudełkiem na koperty, bardzo fajnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  29. O kurczę! Strasznie dużo zabawy z tymi podziękowaniami... podziwiam za wytrwałość... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. A pomysł z pudełkiem bardzo dobry, też mieliśmy w planie takie zrobić, bo to najlepsze i najrozsądniejsze wyjście, ale jeszcze troszkę czasu mamy :)

      Usuń
  30. No tak, coraz więcej się dzieje :) i macie ręce pełne roboty :D pozytywne zdjęcia :) mogłabym być waszym nieproszonym gościem na ślubie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ej obiecaj, że jak napiszę u siebie: oświadczył się! Przypomnisz, że teraz nazywam Cię mistrzem ceremonii i powiesz mi co i jak i jak to zrobiłaś, bo to jest po prostu śliczne :)))!!!
    Podziwiam talent

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie pudełka są bardzo sympatycznym upominkiem dla gości. Ja bym chyba podkradła dziecięce, bo nyguski są rewelacyjne w smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja jako podziękowania chcę uszyć serduszka z płótna - z suszoną lawendą w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ojejku, jejku jak zazdroszczę tych przygotowań... :P
    Nie mogę się doczekać, kiedy ja będę się tak do tego najpiekniejszego dnia w zyciu przygotowywać... :D
    A tak na marginesie bierzecie ślub 13 lipca- w moje 22 urodziny :) Życzę Wam już dziś zatem, ponieważ niedługo wyjeżdżam... Wszystkiego Najlepszego Na Nowej Drodze Życia! Duuużo więcej miłości i samych wspaniałych chwil! :)))
    Serdecznie pozdrawiam,
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  35. Po więcej pomysłów DIY, zapraszam także na http://kreatywnyslub.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne te pudełko na koperty i małe pudełeczka:) Mogę zapytać gdzie można kupić malutkie pudełeczka? aska16_16@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny pomysł z winietkami-pudełkami ale jednak warto sobie zadać trochę trudu i zapytać kto z kim będzie. Nie pisze się "osoba towarzysząca"

    OdpowiedzUsuń
  38. A mogę prosić o link do pudełeczek na allegro ? Albo chociaż użytkownika. Wasze są super ! Z góry dziękuję :) Pozdrawiam
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  39. Proszę o informację na jakiej aukcji/użytkowniku zakupiłaś te pudełka na prezenty. Pozdrawiam !
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny pomysł :) Bardzo mi się podobają te małe prezenciki :)

    OdpowiedzUsuń