19 października 2013

Plotka


PANI POŚLUBIONA 
 
Plotka, podobnie jak zakupy, w społeczeństwie przypisywana jest głównie kobietom i drogie Panie możemy się zapierać nogami i rękami, a i tak to nasza płeć zostanie uznana za tą bardziej plotkarską. Choć ja sama wiem, ze i faceci lubią sobie poplotkować. Podobnie jak z zakupami wydaje mi się, że i tu nie ma reguły, kto bardziej plotkuje.
 
Postanowiłam zgłębić troszkę temat i tak na szybko sięgnęłam do ulubionej Wikipedii (tak wiem to nie zawsze sprawdzone źródło informacji, ale pisząc tą notkę nie mam dostępu do biblioteki, wybrałam więc szybszą drogę) co więc pisze kochana Wikipedia o plotce?
Plotka jest definiowana w słownikach językowych jako niesprawdzona lub kłamliwa pogłoska, powodująca utratę dobrego wizerunku osoby, której dotyczy (...) Powszechnie uważa się, że plotka jest synonimem pogłoski, która jest definiowana jako rozpowszechnianie niepewnych, niesprawdzonych wiadomości. Jednakże z takimi definicjami nie zgadzają się przedstawiciele nauk społecznych.
W naukach społecznych plotkowanie jest definiowane jako:
  1. aktywność przyjemna sama w sobie, gadanie dla samego gadania
  2. negatywne, złośliwe, płytkie obmawianie nieobecnych osób,
  3. wymiana oceniających informacji o nieobecnej osobie,
  4. proces wymiany informacji o nieobecnych osobach o zabarwieniu oceniającym, pomiędzy bliskimi sobie osobami.
Ja jak już plotkuję to oczywiście z Panną K.! Czasem jeszcze z mamą, bądź przypadkowo spotkaną koleżanką, ale zdecydowanie z Panną K. wiedziemy prym. Nie ma co się oszukiwać, założę się, że każda z was chociaż raz w życiu plotkowała. Moje plotkowanie najczęściej mogę przypisać punktowi 1 i 4. Z Panną K. plotki skupiają się przede wszystkim na naszych mężczyznach (wybacz Panie Poślubiony, czasem muszę też się na Ciebie pożalić komuś, albo pochwalić ;) ) no a drugą niechlubną pozycję zajmują oczywiście teściowie.
 
Jesteśmy w tym wypadku typowymi babami bo i o koleżankach też pogadamy. Choć nie powiem wszystko co mówię Pannie K. z pewnością powiedziałabym i osobie o której rozmawiałam z Panną K. Nawet jeśli tej osoby nie lubię to nie mam oporów żeby być fałszywie miła. Staram się być jak najbardziej szczera. Poza tym uważam, ze nie jestem typową plotkarą, czyli osobą która tylko czeka żeby kogoś obgadać. Raczej nie obgaduję innych "Słyszałaś ze Anka nie jest już z Grześkiem" - to nie w moim stylu, jednak lubię dopytać się co u kogo słychać. 
 
Plotka to dość grząski temat, bo zawsze budzi wiele emocji. Trudno jest się przyznać do plotkowania, do tego, że może wchodzi się na portale plotkarskie o gwiazdach. Ja mam wrażenie, ze w naszym społeczeństwie to obciach czytać o gwiazdach, a ja tam lubię. Wiem, ze właśnie te plotki nie zawsze są prawdziwe i często portale te jeśli nie lubią jakiejś gwiazdy to po prostu ją oczerniają. Miałam okazję to kilka razy zweryfikować jako, ze w towarzystwie jako takich „gwiazd” byłam. 
Na koniec jeszcze: Jak plotkują faceci? Myślę, ze bardzo podobnie do nas kobiet, tyle, ze oni nie zagłębiają się w szczegóły. My potrafimy z Panną K. rozwodzić się nad czymś z dwie godziny, podczas gdy Pan Poślubiony z Panem Ł. powiedzą co myślą i przechodzą na inny temat. Tacy to ogólnikowi są Ci nasi mężczyźni. Uważam jednak, że plotka nie jest czymś złym, dopóki nie oczernia innych osób. Nie rozmawiajmy o innych jeśli wiemy, ze informacje o nich są krzywdzące, bądź nie istotne dla innej osoby. Tyle w temacie.

Ps. Muszę wam się pochwalić! Nowa plotka ;) (Choć na pudelku raczej nie wyląduje) heheh Zdecydowałam się znacznie skrócić włosy. Od fryzjera na razie wróciłam w prostych ale już się nie mogę doczekać jak będę wyglądać w kręconych :)

PAN POŚLUBIONY
 
Większość twierdzi, że plotkują głównie kobiety trochę w tym racji, ale wydaje mi się, iż one widzą to nieco inaczej. W ich mniemaniu po prostu rozmawiają, taki ich styl. Kiedy myślę o plotkowaniu pierwszym skojarzeniem jakie nasuwa mi się na myśl są dziewczyny rechoczące siedząc na łóżku albo babcie stojąca pod sklepem lub klatką, ględzące godzinami. 
Więc plotki = kobiety?
Wbrew pozorom faceci też plotkują, wszyscy plotkują. Wszyscy lubią plotkować! Przecież każdy lubi dowiadywać się o rożnych szemranych, nieoficjalnych sprawach. Ale o czym właściwie plotkują faceci? Najczęściej chyba o kobietach, oceniają, podziwiają, niekiedy wyśmiewają. Często zdarza się nam plotkować o seksie, o kumplach raczej rzadziej. 
 
Wszystko jest w porządku póki plotki nie dotyczą nas samych, a przede wszystkim nie krzywdzą nikogo. A z tym bywa różnie. Niejednokrotnie byłem świadkiem, kiedy plotka psuła ludziom opinię, szczególnie w pracy.  
 
Plotkę najlepiej porównać do zabawy w głuchy telefon, kiedy za którymś podaniem wychodzi kompletna bzdura.

Pan Poślubiony nie rozpisał się, taka natura, faceci mało plotkują i wychodzi na to, ze i o plotce mało piszą, jego wytłumaczenie na mailu? Dla ciekawskich poniżej ;) 
albo mam całkowity brak weny, albo ten temat nie przypadł mi do gustu. Przez 2 godziny wydukałem tylko tyle.   :(

24 komentarze:

  1. Plotkowanie wrrrrrrr, więc skupię się na nowej długości włosów - bajer! I normalnie chylę czoła za odwagę posiadania kręconych włosów w dzisiejszych czasach, gdzie im prościej tym lepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kręcone są najlepsze :D Sama posiadam szopę, nie aż takich drobnych, jak Pani Poślubiona, ale kręcone są super!

      Pani Poślubiona, jestem ciekawa jak będziesz wyglądać, jak się pokręcą ;)
      Swoją drogą ciekawie się te geny układają, moja młodsza siostra ma proste jak druty.

      Usuń
    2. No i git, im nas kręconych więcej tym lepiej :P

      Usuń
  2. No jasne, że wszyscy plotkują.
    Wyglądasz fajnie, ale jak wrócisz do kręconych będą one jeszcze krótsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna ta nowa fryzurka :)

    zostań w wersji wyprostowanej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie-nie-nie, mają być kręcone i już :-)))))))

      Usuń
  4. !!! Ślicznie wyglądasz !!!
    Ja też wczoraj obcięłam włosy, ale nie aż tak :)
    Faceci też plotkują! Tak samo jak my. Kiedyś mój tata zaprosił kolegów na imprezkę. Nieźle obgadywali nieobecnych ;)

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądasz bosko!!! jak dla mnie nawet w prostych możesz zostać!!! :) Chociaż zdjęcia z waszej "młodości" i ta burza loków też super! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fryzura super, pewnie nieźle się skręcą po umyciu jak wyschną :)
    A faceci też plotkują i to jak, tylko się nie przyznają ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajna fryzura, zrób koniecznie zdjęcie jak będę kręcone, bo już sobie to wyobrażam i chcę zobaczyć czy się zgadza :))) co do plotkowania, to fakt faktem - kobiety plotkują najwięcej! ja widzę to po sobie i swoim narzeczonym. jak do mnie przyjdzie przyjaciółka non stop gadamy, plotkujemy etc. jak do Patryka przyjdzie kolega, to jest wymiana suchych faktów, lub rozmowa o meczu, pracy etc. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Plotka plotką, ale jak Ty - Pani Poślubiona - pięknie wyglądasz w nowej fryzurze! Swoją drogą słyszałam, że bardzo wiele kobiet po ślubie znacznie ścina włosy - ale może to tylko plotka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak słyszałam :) ja nie miałam tego w pranach, po prostu włosy tak się niszczyły przez dekoloryzacje, ze postanowiłam ściąć, a zainspirowały mnie do tego zdjęcia z posta 8 lat :) bo tam miałam właśnie krótkie włosy :) bardzo dobrze czuję się w nowej fryzurze, no i teraz mycie nie zajmuje mi 3 godziny...a 15 minut z suszeniem i układaniem! hehehe

      Usuń
  9. jak już Ci się skręcą - koniecznie pokaż nam fotkę :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. plotkowanie jest niestety całkiem fajne... chociaż zdaję sobie sprawę, że np ja również jestem przedmiotem plotek. no ale- coś za coś!
    włoski śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach na ploteczki zawsze jest czas:) ale babcie pod sklepem/kościołem to przegięcie. Ledwo obok nich przejdziesz a już czujesz na plecach 'oddech plotki'... a to , że ślub biorą to ona na bank w ciąży, a że jak kupuje cos droższego to na pewno rozrzutna itd... zgodzić się muszę z Wami że gdy nikogo nie krzywdzi i bzdur nie rozsiewa to jest całkiem przyjemnie tak poplotkowac ; D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie Ci w nowej fryzurce :) Pokaż się w kręconych! :)
    A co do plotki - bądźmy szczerzy - każdy z Nas plotkuje w większym czy mniejszym stopniu. Ważne by plotka nie sprawiła nikomu przykrości ani nie zrobiła krzywdy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie plotowanie kojarzy mi się z kobietami, ale wydaje mi się że mężczyźni robią to o wiele częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pracuję w typowo męskiej firmie i faceci to plotkarze do potęgi n-tej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie tylko babki plotkują, widzę w autobusie codziennie jak paplają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba nie ma na świecie osoby, która nigdy w życiu nie plotkowala. :P
    Zapraszam do mnie po nominacje. Może to Was natchnie na kolejnego posta? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna fryzurka :) Też po ślubie obcięłam włosy trochę krócej niż Ty :) z tym, że ja nie mogłam się doczekać tego momentu. Zapuszczałam tylko na ślub a potem zaraz po sesji i podróży poślubnej (dzień po sesji wylatywaliśmy więc nie było czasu) pędziłam do fryzjera. Teraz moje włosy się regenerują :) ale w sumie trochę mi ich czasem brakuje :)
    Pozdrawiam Monia

    OdpowiedzUsuń
  18. no cóż czasem trzeba dać ujście...fantazji na temat naszych bliźnich:)

    OdpowiedzUsuń