1 marca 2014

Prezent dla mamy



Kochana mamo,

Dziś są Twoje urodziny. To skłania mnie do refleksji. Siedzę sobie w pokoju w ten piękny słoneczny dzień i myślę. Jaka jesteś? Dla mnie niewątpliwie najpiękniejsza. Kocham Cię przede wszystkim za to, że jesteś moją mamą. Za Twoją troskę, Twoje zmartwienia, Twoje smutki i radości. 

Córka i mama, w naszym wypadku to czasem trudna relacja. Często Cię nie rozumiem. Denerwuję się na Ciebie za to jak postępujesz, jaka jesteś, a mimo to jesteś dla mnie najlepsza. To Ty zawsze stanęłaś za mną w obronie, Ty wychwalałaś mnie choć czasem czułam, że wcale nie ma za co. Mimo wszystko mnie chwaliłaś i stałaś za mną murem. Zawsze mnie wspierałaś. Wlałaś we mnie miłość, ciepło i troskę, co kiedyś pewnie przekaże moim dzieciom. 

Ten list nie jest dla mnie najprostszy. Nie jestem idealną córką, a mimo to Ty mnie taką widzisz. Dziękuję Ci za to. Nie raz się na Ciebie złoszczę, zdarza się, że odezwę się do Ciebie nie tak jak powinnam. Przepraszam. Podziwiam Cię za to, że kochasz bezgranicznie i potrafisz wybaczać. Wiesz, że jestem waszą mieszanką. Taty i Ciebie. Po Tobie jestem nerwowa i płaczliwa, ale po Tobie i dzięki Tobie jestem opiekuńcza i potrafię całkiem nieźle gotować, mimo, że Ty nigdy mnie tego nie nauczyłaś to wyssałam to z Twoim matczynym mlekiem. 

Dziękuję Ci mamo za każdy Twój uśmiech, za każdą rozmowę, za szczerość, zaufanie i za ciepło, za każde przytulenie i za buziaka, dziękuję Ci za pyszne domowe obiady, za truskawki z cukrem latem, za kawę inkę dla dorosłej sześciolatki, dziękuję za każdą karę i za każdą kłótnie, bo to one pozwoliły mi stać się taką kobietą jaką jestem teraz. Dziękuję za każde odprowadzenia do żłobka, przedszkola i szkoły i za każde odebranie mnie. Za kanapki do szkoły, ciepły koc gdy byłam chora, za każde pranie jakie musiałaś zrobić. Dziękuję za dres uszyty na maszynie, za sweterki wydziergane na drutach, za cerowanie rajstop i skarpetek. 

Dziękuję za nasze babskie rozmowy. Dziękuję Ci za to, że nauczyłaś mnie nie wstydzić się tego co czuję, dzięki Tobie nie wstydzę się opublikować tego listu, bo wiem, że każdy powinien wiedzieć jak bardzo Cię kocham. Dziękuję Ci za moją kochaną młodszą siostrę. Dziękuję Ci mamo, że byłaś i zawsze będziesz dla mnie i mojej siostry mamą, która odda nam wszystko co ma, całe swoje serce, bo wiem, że zawsze chciałaś dla nas jak najlepiej. 

W dniu Twoich urodzin życzę Ci mamo przede wszystkim uśmiechu na co dzień i choć wiem, że może brzmi to banalnie, to czasem Ci go brakuje. Życzę Ci wiary w siebie, żebyś wierzyła i wiedziała, że jesteś wspaniałą i piękną mamą, żoną, a kiedyś babcią (i na samym końcu księgową ;) ) Życzę Ci miłości i tego żeby to rodzina i zdrowie zawsze przy Tobie były. Życzę Ci doceniana na co dzień tego co masz i patrzenia w przyszłość z coraz większym optymizmem. Kocham Cię.

Twoja córka